mandag 17. februar 2014

Å bli gammel.


Min bestemor og bestefar.

Det sies at når en blir gammel så går en i barndommen igjen. 
Ja, det er vel noe i det. Da starter jeg tidlig! Hører mye på den nye "pensjonistradioen" NRK P1+.
Hverdagene kl. 1000 så har de et program som heter Jukebox. Der kan folk ringe inn, skrive brev eller sende mail og ønske seg musikk. Da må en også fortelle litt om hvorfor de vil høre akkurat den melodien. Jada, jeg har bidratt der også jeg!

Når jeg hører all den musikken de spiller der, så slår det meg at det er mye gammel tekst som en har i hue! Gamle melodier som er 50 år gamle. Men teksten sitter på mange sanger.
Helt utrolig!

Musikken de spiller er mye fra 50 - 60 tallet. Da hørte vi mye på radioen. Den sto alltid på.
Ja, mamma hadde med radioen når vi dro på stranda også. 
Ønskekonserten og sjømannsendiga.

Jeg kommer fra en familie som var glad i å synge. Mange ganger tok vi fram sangboka i skumringstimen og sang. Noen ganger til og med flerstemt. Det er så gode minner!

Jeg danser også jeg! Svinger meg rundt etter musikken.

Men det er viktig å holde hjernen i form, så det blir Sudoko hver morgen. En får sine vaner når en har fri hver dag. Sette på kaffen.Hente avisa (ligger utenfor døra her i 4 etg). Det er herlig å være pensjonist! Nyter hver dag.

Ha en fin dag! Ta vare på hverandre, og det viktigste
ta vare på deg selv!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar