mandag 20. april 2015

Sverigetur del 5, Stockholm dag 2


Mange ganger har jeg snakket om å reise til Stockholm.
(Sist endte vi på Bøda Camping på Øland.)


Men når vi endelig har kommet hit, må vi jo ta med det som er litt viktig!
Dette er viktig for mange. Stedet der Olof Palme ble drept.


Stureplan. Det er vel et must?


Det er her de velykkede og de som ønsker å være det vanker.
Har lest litt om det også. I bandt annet Lapidus sine bøker. For et liv!


Her tror jeg en av de beste stedene er!


Og Sergels torg!
Veldig spesielt.
Mange tenker vel på det torget som ble en psykologisk spesialitet hvor gisslene fikk sympati med gisseltagerne. Under ranet av en bank. 


Drottniggatan.
En veldig lang gågate.
Jeg har sett mange gågater, og synes denne var kjedelig.

Vi var også med en "Hop on hop of tur".
Fikk en del informasjon der. De lovte at det var på norsk, men svensk fungerte bra.

Nok en fin dag i Stockholm.

Det blir så mange intrykk, så jeg vet nesten ikke hva jeg skal skrive om.
Flott er det uansett!

Ha en fortsatt fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar