lørdag 21. juni 2014

Tidene forandrer seg

 Sånn var det før. Campingvogner, telt, små og store bobiler og kassevogner. 
Det var også flere nasjoner. Italienske, sveitsiske, østerrikere, tyskere.

 Nå har det blitt sånn. Svære bobiler som tar masse plass. Gjerne med bil ved siden av. Den blir fraktet inne i bobilen når de kjører.

 Eller firehjuling.
Og så må de ha med seg båt og henger. Gjerne en henger som er fjernstyrt.
Folk må få kjøpe hva de vil, men det tar så mye mer plass!

Han her skulle egentlig stått helt inntil treet, men da hadde han fått problemer med å få parkert motorsykkelen kanskje? Han sto iallfall så langt over på neste plass at vi ikke ville stå på den plassen vi hadde bestilt. Det ble for trangt og tett innpå.

 Her står vi til høyre. Han til venstre hadde bestilt begge disse plassene. Flytter bakover når vi drar. Han må ha så stor plass mener han. Jeg synes det er litt trist, for da blir det færre som får mulighet til å bo her nede ved vannet.

 Disse er langliggere i "andre rekke". Har vært her i alle år. Gamle vogner.

Dette er min favoritt. Ei gammel Tabbertvogn. Den er "støpt" fast på plassen.
Hadde jeg hadde masse penger skulle jeg gjerne hatt den. Det er murt opp på utsiden også med små hyller ned til vannet. Herlig!

Så det er overhodet ikke av misunnelse jeg skriver dette. Jeg er meget lykkelig i den "gamle" bobilen vi har. Den forrige har også gitt meg mye glede.
Men jeg synes det er så trist at bilene blir større og større og tar mer og mer plass. Og så skal de fleste ha med seg, bil, båt, sykler, etc, etc.
Da blir det plass til færre.

Det er nesten bare tyskere her nå. Noen få andre Europeere, men aldri skandinaver.
For meg er det en av de fineste plassene jeg vet om, men det finnes mange andre fine plasser her nede i Kroatia, heldigvis.

Ha en flott dag!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar