tirsdag 18. november 2014

Nei, det er ikke sånn!

Så koselig.

Da min sønn var liten sa han at han ville flytte til USA.
Svaret jeg fikk da jeg spurte hvorfor, overrasket meg litt.
Han ville flytte, fordi i USA hadde alle store flotte hus,
og alle barn hadde egne flotte rom med all verdens leker.
Det hadde han sett på TV, så da måtte det være sånn.

Jeg fikk forklart at det stemte ikke helt.
Det vi ser på TV er ikke slik det er i virkligheten.
Fortalte om mye fattigdom, gettoer og andre ting.
Og siden jeg forklarte dette til ham, så forsto han det.
Klokt barn.

Det er nesten viktigere i dag og forklare barn at livet er ikke sånn som vi ser på TV, internett, i Blogger og alt annet de blir eksponert for.
Alle de nydelige perfekte fotomodellene!
Ja, logg inn på You Tube.
Det ligger mange eksempler der på hvordan bilder er manipulert!

Det er så mange i dag som får helt feil forbilder,
og da er det ditt ansvar som mor eller far og forklare hvordan virkligheten er.

Ha en flott dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar