lørdag 15. februar 2014

Til deg!


Her er en bukett roser til deg!

Ja, til deg som ikke fikk noen roser i går på Valentines dagen.
Jeg liker ikke sånne dager. Valentines Day, morsdag og farsdag.
Hvorfor skal handelstanden bestemme hvilken dag du vil vise at du bryr deg om din kjæreste, din mor eller din far? Det er de vanlig dagene som teller.

Nå fikk ikke jeg roser i går, og den siste buketten kjøpte jeg vel selv. 
Men når min kjære kommer inn av døra med en bukett, helt uten anledning. En helt vanlig dag, bare for å glede meg. Det synes jeg er flott!!

Jeg var i et bryllupp en gang og da sa presten at det var ikke noe som het "Den grå hverdag", det var noe en gjorde det til selv. Det er hverdager det er mest av, og da er det vel om å gjøre å få de til å bli spesielle? En klem, et kyss, noen gode ord. Litt ros eller omsorg.

Rosebuketten er også til de som sliter. Både psykisk og fysisk. Det er mange der ute som ikke har noen som bryr seg, eller man bryr seg med noe de ikke har noe med. Feil fokus?
Jeg tenker på alle de som sitter der ute alene. Ikke har noen å snakke med, får sjelden besøk. Ikke har noen å le med. For det er vel noe av det viktigste i livet. Å kunne le!

En bukett med blomster koster ikke så veldig mye, men det gir enormt mye glede til den som får buketten. Forøvrig er blomstene dobbelt så dyre i forbindelse med Valentinsdagen. 

Så tenk på hverdagene. Det finnes mange anledninger til å gi blomster til noen.
Eller kansje gi litt av din tid?
Vi har alle fått utdelt 24 timer i døgnet, og det spørs hva du bruker tiden din på.

Ha en fin helg!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar