torsdag 24. april 2014

Gammel eller endelig kommet til fornuft?


Forkle

Har jeg blitt gammel, eller har jeg endelig kommet til fornuft? Sist jeg var på Gran Canaria fikk jeg dette forkle i gave. Har egentlig vært på jakt etter et forkle en stund. Men synes dette var litt fint, og så fikk jeg det jo i gave!

Det blir ødelagt så mye klær når jeg lager mat. Spruter fett og søler litt med forskjellige ting, og det er ikke noe gøy når en må vaske det samme hele tiden eller kaste for en ikke får vekk flekkene helt?

Så nå har jeg altså begynt med forkle når jeg lager mat.

Kanskje jeg skulle begynne med smekk også? 
Jeg har jo litt av et "brett" som maten lander på. Husker både min mor og min mormor hadde samme problemet. De hadde samme størrelsen på "brettet".
Særlig sauser og supper ender der.
Da jeg jobbet hadde alle trøyene mine flekker på det samme sted. Men det er vel å dra den vel langt. Får holde med forkle.

Og på jobben der brukte vi forklær når vi laget mat!

Kanskje det ikke er så dumt? Og så er det vel litt mer "profesjonelt" med matlagingen.
Alle proffe kokker bruker forklær. Og de ser ikke ut når de kommer til vask!

Kanskje jeg er litt smart likevel!

Ha en glad dag med matlaging! Med eller uten forkle!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar