søndag 6. april 2014

Moteord


Dette er bra!
Det er fra hagen på Flor og Fjære utenfor Stavanger.


Så er vel dette sykt bra? Det er speilingen i vannet fra Prekestolen.

Det har vært mange moteord opp igjennom tidene. Nå for tiden er ordet SYKT.
Alt er så sykt bra! Det var helt sykt! 
Det er som en klassekamerater av meg skrev: "Vi er som en makrellstim". Alle gjør og sier det samme.
Det er også de som har hengt seg opp i å si: "Ikke sant?" Hele tiden. For annenhver setning. Slitsomt å høre på, ikke sant?

Så var det en periode alle skulle si: "Kult esse, eller kult asse." Greit nok, men når det blir hele tiden?

I det siste så kommer stadig ordet "Starstruck". En får hakeslepp når en ser en kjendis.
Ja, og så?

For mange år siden så hadde min søster helt dilla med å si:"Raser rundt". 
Nesten alle setning skulle ha med, at vi raser rundt. Min mor ble mektig lei av det.
En gang som vi satt ved middagsbordet (Ja, vi gjorde det før. Samlet familien der for å spise middag.)
Jeg hadde akkurat tatt en munnfull med spagetti og saus, så sa min mor:
"Gaffelen bare RAAASER rundt i spagettien!" Samtidig rørte hun rundt på tallerken.
Min munnfull for utover bordet, så fikk vi et kjempelatter anfall!
Det ble færre uttalelser om alt som RASTE rundt etter det.

Ha en flott dag mens alt det syke raser rundt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar