tirsdag 7. oktober 2014

Et fargerikt felleskap?



Ut på tur aldri sur.
Det er en av våre ting her i Norge. Vi er glad i å gå tur.

Det er for tiden mye snakk om at vi skal ha et fargerikt felleskap.
Får vi det med å kutte ned på vår tradisjon og vår kulturarv?

Vi omskriver Torbjørn Egners bøker, og kutter i Pippi Langstrømpefilmer for ikke å støte våre nye landsmenn. Er det riktig?

Kan vi ikke heller beholde vår kulturarv og føye til noe av våre nye landsmenn kultur?
Blir ikke det et fargerikt felleskap?

Hvis noen blir støtt av vår kultur, så får de finne et annet land å dra til.
Det mener nå jeg.

Jeg står ikke i Sverige og flagger med norske flagg på Svenske flaggans dag.
Heller ikke vifter jeg med norske flagg 4 juli i USA.
På 17 mai er det Norske flagg som skal vaie og viftes.
På Indias nasjonaldag så kan vi flagge med det Indiske flagget.
4 Juli vaier det amerikanske.
Er det noe problem?

Noen synes sikkert at jeg er rasistisk med å skrive dette, men jeg synes at det begynner å gå litt langt. Det er vårt land, og hvis det ikke passer de som kommer for å bo her, så får de dra et annet sted.

Ha en fargerik dag!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar