søndag 12. oktober 2014

For mye klær?


Tror ikke disse har for mye klær!

Jeg holder på med opprydding i sommertøy, vintertøy og bobiltøy.
Da finner jeg mye klær.
Gamle klær som kan kastes.
Klær som kan gis bort.
Og for ikke å snakke om alle de klærne jeg har som er like fine,
hvis jeg kunne gå ned noen kilo!
Jeg har til og med en del plagg med prislapp!
Er jeg alene om dette?

En kollega av meg sa engang at hun tok på seg det hun hadde lyst til.
Brukte ofte den gamle genseren etter faren.
"Folk er glad i meg for den jeg er,
ikke hva jeg har på meg!"

Han her kunne trenge noen nye rene klær tror jeg!

Da vi var på Cuba hadde vi med 4 svære kofferter med klær og leker og div.
Det var en av de fineste julene jeg har opplevd.
Å kunne glede så mange!
Og alle de gode smil og gleden over å få noe!

Da vi dro til Kambodsja tenkte vi desverre ikke på det.
Det er der disse bildene ble tatt.

Når vi snakker i Norge om fattigdom (hver sommerferie!), hvor mange familier ikke har råd til å dra på ferie?! Da tenker jeg på alle jeg har sett på mine reiser (både jobb og fritid) rundt i verden. SÅ utrolig mye fattigdom. Jeg har lett etter et bilde jeg hadde med en jentunge som hadde så tynnslitt bukse at det var hull! (Fant ikke det bilde.)

Men det er bra jeg har en del klær da, for nå som jeg har blitt pensjonist så har jeg ikke råd til å kjøpe noen flere klær. En må minske inn på alt!
(Jæ dævværnte av det jæ se…!)

Ha en flott dag!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar