lørdag 26. april 2014

38 år siden jeg ble mor!


Min sønn 38 år i dag!

Så fort tiden går! Vi hadde ikke så mye penger, men vi fikk kjøpt en brukt barnevogn. Jeg husker andre hadde flotte broderte vogntepper. De var helt slette og fine. Jeg hadde et slags babypledd og det var alltid i uorden. Men gutten som lå oppi vogna, han var fornøyd! Alltid blid. Den gangen fikk vi ikke ta med barnevognene inn overalt. Den måtte stå på utsiden. Men da jeg kom ut fra butikken sto vogna aldri alene. Det sto alltid en eller annen og passet på og "snakket" gjerne med den lille.

Når han ble litt større og fikk være med inn i butikken, var det heller ikke noe problem. Hvis han forsvant så visste jeg hvor jeg kunne finne ham. Ved bladene. Aldri ved noen godterier. Men blader var han glad i. Forresten. Godterier. KUN på lørdag. Han hadde en hel bærepose full av godterier. Hvis han fikk noen godterier av besteforeldre eller noe i løpet av uka, så gikk det rett i bæreposen.
På lørdag ettermiddag spurte han om å få hente den, og så kom han slepende med den svære tunge posen. Da var det bare å spise til han ikke orket mer. Den posen ble aldri tom.

Men så ble det flotte tenner av det. Uten tilsetting av fluor!

Sunn mat og drikke på hverdagen, og brus og godterier på lørdag.

En annen ting var mat. I vårt hus fant vi ut at det er ikke noe som heter:" Jeg liker ikke!"
Hans far og jeg måtte gå noen runder med oss selv, men de tingene vi ikke likte måtte vi bare venne oss til. Var vi på restaurant så nyttet ikke å be om "Barnemeny". Nei, det er jo bare pølser, hamburgere og pommes frites. Det var billigere på et gatekjøkken. Skulle gutten være med å spise på restaurant så fikk han velge på den vanlige meny.

En gang vi var på restaurant så sa han at det var det sammen hva han fikk til hovedrett bare han fikk snegler til forrett! Det sto ikke på menyen, men de fikset det for ham. Aldri brus heller. Det måtte være eplejuice eller noe i stettglass! Hans valg!

Men i dag så lager han en masse flotte retter og spiser alt!

Ingen problem.

Gratulerer så mye med dagen Tommy!
Jeg er glad i deg.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar