torsdag 25. september 2014

Sopptur

 En av de beste minnene jeg har i fra mitt liv,
er noe så enkelt som en sopptur.
Det er mange år siden, men jeg glemmer det aldri. 

Været har helt fantastisk. Knallblå himmel, frisk luft etter regnet som hadde vært om natten. Det luktet jord og skog. Det var "århundrets steinsopp år".

Steinsopp og kantareller er min favoritter.

Vi spiser ikke denne, men den er veldig flott å se på.

Vi trasket avgårde. Med kurver og små skarpe kniver.
Vi fant massevis av steinsopp. Mer enn vi kunne få med oss.
Etter å ha plukket sopp, gikk vi videre til vi fant en fint plass å raste på.
Jeg hadde kokt kaffe og smurt niste.
Og så satt vi og småpratet og så på utsikten.
For en herlig dag!
Faktisk en av de beste i mitt liv.
(Og helt gratis!)

Så kom deg ut i skogen.
For både opplevelsen og matauk!

Ha en fantastisk dag du også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar