søndag 21. september 2014

Werningerode

 Markedsplassen i Werningerode.
Ligger i Hartz i nærheten av Quedlinburg og Thale.

 Det var livlig handel med flotte grønnsaker!

 Og kurver med nyplukkede sopp.

 Denne blide karen ga oss smaksprøver på greske oliven og gresk ost.
Smakte nydelig, så det måtte jeg ha.

 Det flotte rådhuset.

 Vi liker bindingsverkshus, og de var det mange av.

 Vi tok et "Tøffetog" til slottet, men var ikke inne.

 Hva kan dette være tro? Et bein? Et horn?

 Tre Arendalitter som ser på utsikten.

 Det var litt disig, men bra utsikt fra slottet.

Dette er en av de mest skjeve hus jeg har sett. Skjevt flere veier.

Vi hadde tenkt å ta den smalsporede dampjernbanen, men det var for usikkert vær. Disig.
Så den får vi ta en annen gang.

Så var vi ferdig med Rhinen og Hartz som var målet for turen.
Vi er veldig fornøyde alle fire.

Så da setter vi snuta hjem igjen.

Ha en flott dag!

3 kommentarer:

  1. Takk for reisebeskrivelser, denne turen skal vi også ta....god tur hjem!

    SvarSlett
  2. Jeg har aldri vært i Wernigerode. Flotte bilder, takk Vera!

    SvarSlett
  3. Så koselig at dere likte bildene og turen vi har hatt. Fint at jeg kan inspirere. Og takk for at dere leser bloggen min. :-)

    SvarSlett