tirsdag 4. februar 2014

Lykkesmed







Du er din egen lykkesmed. Er du ikke fornøyd,
så ta tak… ingen andre gjør det for deg.

Spør deg selv: " Hva er det jeg vil?".
Er du ikke fornøyd må du endre fokus.

Jeg har heller ikke seilt igjennom livet uten motstand. Har hatt mitt. Mange ganger har det følt som å få en murstein mitt i trynet. Mange tårer har jeg grått, og mye ville jeg vel gjerne ha ugjort. 
Men en kan ikke forandre på det som har skjedd. 

Mennesker er strebere etter den uåpnåelige lykken. En finner ikke lykken ved å leve etter en film
eller filmserie som virker som alt er helt perfekt. Livet er ikke sånn.
Eller se hva naboen har. Prøv å gå i hans mokasiner i 14 dager! Det er ikke sikkert at det står så bra til der heller.

Man må gå i dybden på seg selv, man må bli 
sin egen lykkesmed!

Gjør ting en blir glad av, ergo blir en gladere og bedre.
Lev livet, og gi litt faaen!

Jeg har jobbet og slitt, gått på skole, vært arbeidsledig og vært "hjemmeværende husmor".
Har vært samboer med en som hadde 3 barn, så jeg har vært 4 barnsmor også.
Det har vært mange ganger med veldig lite penger. Har ikke visst hvordan jeg skal få pengene til å strekke til, men jeg har klart det.
En gang så sloss jeg med "lillebroren" min fordi han tok 2 stykker med servelat på ei kneipbrødskive.
Jeg spurte ham om han trodde jeg var blitt millionær siden han sløste sånn med pålegget.
Så, JA, jeg har vært der og.

Mange måneder har jeg vært borte fra familien. Sånn er det å være sjømann. Men for meg følte jeg at det  ikke var noe valg. Sa jeg ville bli sjømann når jeg gikk i 1.klasse.
Det var mitt valg, og vi er summen av våre egne valg.

I dag har jeg det godt. Det er deilig å være sjømannspensjonist. Har halvert inntektene, men jeg tror ikke at det er penger som gir lykken. Jeg kan gjøre som jeg vil. Bare kose meg eller gjøre noe jeg synes jeg bør gjøre. Når det passer MEG! Herlig!

Start hvor du er!
Bruk det du har!
Gjør det du kan!

Se deg ikke tilbake og skyld på dårlig barndom, helse eller noe.
Se framover!!! Det er den retningen veien går!!

Ha en kjempefin dag!!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar