tirsdag 11. februar 2014

Skjønnhetsideal


En rose som ikke er helt perfekt, men vakker likevel!

I går satt jeg å så litt på et program som het "Hvordan holde seg ung" på tv kanalen FEM.
Det er utrolig mye penger folk bruker på sitt utseende. Det er milionindustri. Noen ting var brukelig sa programlederen, men det var en del som ikke var å anbefale.
Botox er det jo mange som bruker i dag, og jeg har ikke greie på alt mulig annet de drev med.
Programlederen prøvde bla å tappe blod fra armen og sprøyte det inn under øynene, for hun hadde så mørke ringer under øynene. Ja, jeg så ikke den store forskjellen etterpå, men hun synes det var flotte greier, og det skulle hun gjøre mer.

Jeg sier som Ole Ivars synger: "En får værre som en er, når'n ikke vært som en sku,
inni er vi like både eg og du".

Rynker har jeg mange av, men det viser jo bare at jeg har levd!
Min bestemor var full av rynker. Hun hadde virkelig mange, men så smilte hun nesten bestandig og var det snilleste menneske som har gått her på jorden. Og vi elsket henne. Tenk om hun skulle brukt Botox? Det var jo de smilende øynene og rynkene som var henne.

Når jeg hører at unge jenter bruker konfirmasjonspengene til å kjøpe seg større bryster, så løfter jeg på mine øyenbryn (da får jeg sikkert flere rynker), og synes det er forferdelig. At foreldrene lar de få lov?
De har jo ikke fått barn eller er ferdigutviklet ennå!

At mange opererer seg av medisinske grunner er noe helt annet.

Det er ikke utseende som gjør deg til den du er, men hvordan du er inni deg!
Hvordan du er overfor andre.

Husk du er unik, det finnes bare en av deg! Og det er derfor vi er glad i deg!

Ha en flott dag!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar