mandag 19. mai 2014

Bloggen min.


Her jobber jeg for det meste med bloggen min.
Når jeg er ute å reiser så blir det selvfølgelig en annen Mac og en annen sitteplass.
Og da er det Reiseblogg.

Hvorfor jeg startet å blogge?
Jeg gikk av med pensjon 1. desember 2013, og visste at jeg kom til å få mye fritid.
Lurte på hva jeg skal bruke den til.

Leste om en som tok et nytt bilde hver dag et helt år. Ja, tenkte jeg. Det var jo en idé.
Men noen ganger så passer det ikke å ta bilder akkurat den dagen.
Og jeg har en hel haug med bilder fra før.
Så da kom ideen med blogging. En ny blogg hver dag, og den skal inneholde minst et bilde som jeg har tatt selv. Enten samme dag eller fra noen jeg har tatt tidligere.

Det er mange temaer å ta opp, men mange ganger vanskelig å illustrere de.
Finne bilder som passer til tema.
Og enkelte dager har jeg "skrivesperre".
Da er det greit å ha en blogg "på lager".

Bloggen var først og fremst et nyttårs forsett for meg selv. At jeg skal klare å gjennomføre dette.

Jeg har fått mange tilbakemeldinger på Bloggen. Og heldigvis er de bare positive.
Flere har skrevet at jeg gjør dagen bedre for enkelte personer, og ingenting gleder mitt hjerte mer.

Den største glede du kan ha,
det er å gjøre andre glad!

Hvis jeg kan gjøre dagen bedre for personer som leser Bloggen så har jeg fått en ekstra bonus.
Og det varmer. Jeg tenkte ikke på det i utganspunktet.

Noen ganger legger jeg ut Bloggen på spesielle sider på Facebook. Hvis tema passer til siden.
Da jeg la ut Bloggen om Kabaret fikk jeg en enorm mengde lesere. Det samme med den siste Danmarksturen.

En blogg er ikke vanskelig å lage. Det kan de fleste.
Og jeg har aldri hatt til hensikt å få tusenvis av lesere hver dag.
Men de få som leser og liker Bloggen er flott!

Vi skal snart ut på tur, så da legger jeg ut Reiseblogg.

Ha en fin dag!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar