søndag 4. mai 2014

Delfiner



Jeg elsker delfiner!

Den første gang jeg var i nærheten av delfiner var da jeg var til sjøs.
Det var en flott kveld med fullmåne, så det var relativt lyst ute.
Fikk lyst til å ta meg en tur på dekk.
Da jeg kom helt forrut kikket jeg over kanten.
Og der, der svømte fem flotte delfiner! Det var morild i vannet.
Det så ut som de hadde glitter som kontur. De svømte, hoppet og lagde forsjellige posisjoner hele tiden.
Fantastisk! Eget show for meg!


Da jeg var ung gikk det en serie på svensk TV som het 
"Ville Valle i Söderhavet".
Det handlet om en gutt hvor hele familien flyttet ned til palmer og sol.
Han badet og lekte med delfiner, og det har jeg alltid drømt om å gjøre.

Da vi var på ferie på Cuba for noen år siden, var vi den siste uka på Varadero.
Det har ikke så mye med Cuba å gjøre synes jeg, for det er en haug med flotte hoteller hvor de fleste har "All inklusiv" og det er bare luksus. En ser ikke mye til det ekte Cuba der.

Men vi hadde lyst til lå finne på noe, så vi gikk i informasjonen og spurte om råd.
De sa at de hadde to turer med delfiner. Den ene turen var med et show med delfiner og den andre turen var å bade med delfiner.

"Hva? Kan vi bade med delfiner?", spurte jeg.
"Ja, men bare ca 10 minutter", svarte hun.

Så vi dro på tur, og jeg fikk bade med delfiner. Vi fikk egentlig ikke holde i de, men da jeg skulle ta bilde sa han ene: "Hug her!", og da gjorde jeg det.
De er hard/myke å ta i. Nesten som fast våt fløyel. Herlig.

Etterpå følte jeg meg helt salig. Jeg sto rett opp og ned på båten og sa at det var noe av det største jeg hadde opplevd, og det er det faktisk!


Så jeg føler meg litt privilegert!

De er jo så vakre også!

Ha en flott søndag, og prøv å få opplevd en av dine drømmer.
Den behøver ikke være så stor for å få deg glad!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar