lørdag 3. mai 2014

Vi har betalt for oss!


Det har vært mye snakk om eldrebølgen og utgiftene med det.
Vi som er og de som blir pensjonister i nærmeste framtid har allerede betalt for dette.
Da jeg søkte om sjømannspensjon, måtte jeg søke om "Å få tilbakebetalt det jeg har betalt inn". Det sto faktisk det på søknaden. Jeg får bare det jeg har betalt inn.
Det samme med de pengene jeg får fra forsikringen. Det er også noe jeg har blitt trukket og betalt for i flere år.


Og for de pengene jeg har tjent i alle de årene jeg har jobbet, har jeg betalt skatt og avgifter.
Trygde og pensjonsutgifter til stat og kommune.
Andre pensjonstrekk.
Ekstraskatter, avgifter, moms, husleie og avdrag på bolig.
Forsikringer.
Strømutgifter etc, etc.

Hva gjør jeg nå?
Betaler skatt på inntekt (som jeg får tilbakebetalt)
Betaler trygdeavgift, etc,etc….

Jeg har halvert min inntekt, men klager ikke for det.
(Bare jeg får alt jeg har krav på. Neste måned antakelig!)
Jeg klarer meg.

Det er noen som ikke unner oss dette. At vi er så "rike" pensjonister.
Vel, så har mange vært litt mer forsiktig med pengene. Betalt inn huslån etc for å ha 
"litt mer å rutte med" når de går av med pensjon.

Hørte om en på en plattform som klaget så veldig for han synes at foreldrene hans tjente for mye!?
De hadde ca 750000kr tilsammen i pensjon. Det er vel ikke alle som har så mye, men han synes det var for mye for de to.
To av mannskapet synes dette var litt vel drøyt å klage på. De spurte han om hvem som hadde betalt utdannelsen hans? Joda, det var foreldrene!
Utakk er verdens lønn!

Ha en fin dag! Med eller uten pensjon!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar