torsdag 1. mai 2014

Kabaret



Fiskekabaret

Min mann er glad i kabaret. Noen ganger spør han om jeg kan lage det. Og da gjør jeg det.
Han blir vel litt skjemt bort tror jeg.
Enkel lett mat.

Jeg bruker hardkokte egg i bunn av formen. Da kommer de opp "på toppen" hvis jeg snur forma.
Så har jeg krabstik langs kanten. Har i reker. En boks erter og gulerøtter.
Fløtepudding er godt i kabareten. En kan bruke asparges.
Noen bruker kylling.
Men her i huset vil han ha "fiskepudding og reker".
Jeg lager aspik av pose. Koker opp vann og rører pulveret ut i det.
Men min lille "Hemmelighet" er å ha i litt sitronsaft og hvitvin. Det blir ekstra godt synes jeg.
Tilbehør er remulade og godt brød.

Enkel og grei mat. Passer veldig godt ved juletider, da det er så mye "tung" mat.
Herlig om sommeren også. Gjerne med et godt glass hvitvin.
Skal det være litt finere, så bruk loff til.

Velbekomme!

Ha en fin 1 Mai.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar