fredag 21. mars 2014

En liten handletur


Hva er viktigst?

Vi skal på en liten handletur til Ullared. Siden vi skal overnatte i hytte må vi ta med sengtøy. Laken, putevar etc. Så jeg pakket det i en bag. Det tok ikke lange tiden før mannen hadde lagt fram kaffe og  kaffefilter. DET synes han er viktig. Men jeg var rask til å legge ved en vinopptrekker. DET synes jeg er viktig. Vi skal jo kose oss om kvelden i hytta. Og så er det taxfree på ferja mellom Sandefjord og Strømstad! Der har de mye god vin.
Fikk foresten et tips om vinopptrekker i går. Legg den i toalettmappa så er den alltid med!

Vi er heldigvis forskjellig. Tenk om alle hadde vært like? Så kjedelig. Men det er bare å tilpasse seg hverandre. Det må gå begge veier. Gi og ta. Må innrømme at jeg er lei egg etter 3 - 4 uker i bobilen med mannen. Han MÅ ha egg hver dag. Og poteter. Det har vært "Potetfri" for meg når jeg har vært i Nordsjøen. Har nesten ikke rørt poteter der ute.

Når vi skal dra noe sted så er vi alltid tidlig ferdig med å pakke ned og gjøre oss klare. DER er vi heldigvis helt like. Han har ferdigpakket sin bag flere dager i forveien. Jeg kan pakke når han er på jobb. Det er så mye som skal med. Musikk, briller, medisiner, lesestoff, ladere etc.
Men vi kosær vårs når vi er på tur vi.

Denne gang har jeg med kaka som jeg bakte i går. Det er nok populært. Vi er seks voksne som skal på tur denne gang. En sånn kake hadde jeg også med en gang vi var tre bobiler som dro på tur. Tror det var 17 Mai. Når vi tok lunsjpause, kom jeg fram med kaka, og da ble det jubel!

Ja, ja. Jeg får se å bli ferdig for nå drar vi.

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar