fredag 14. mars 2014

Musikk!


Musikk. Jeg elsker musikk! Det er som med mat, jeg liker nesten alt! Det er musikk for enhver anledning. Vanskelig å velge hvem melodi jeg liker best. Men hvis jeg skal prioritere en må det bli
Mozart Solumn Vesper, K339, "Laudate domin".


Her er fra Oberammergau hvor de setter opp en forestilling om Jesus lidelse og død. Hvert 10. år blir det framført. Det er kun innbyggere fra byen som får delta. Forestillingen er på tysk. Den varer i nesten 5 timer, med en pause midt i på over 1 time så folk får spist på hoteller og restauranter. Det var litt av en opplevelse. Flott musikk og sang. Once in a lifetime! 


Gamle svisker fra 60 - 70 - 80 tallet er også bra. Her framført på stranda i Taurodalen på Gran Canaria. Topp stemning og masse folk som koser seg i sola. Dette foregår på søndag.


Country må vi ha med. Masse bra der og. Her fra en countryfestival i Danmark. Masse herlige mennesker, bra musikk og liv. Vi skal ned igjen første uka i juli. Da er det Countryfestival på Glyngøre.


Trekkspill skaper stemning. Sånn som på Skjærgårdsfestivalen på Hove i august.


Her er Rammstein! Helt topp! For et Pyroshow! Var helt i hundre. Det var kjempegøy. Trodde jeg var den eldste jeg, men der tok jeg feil. Men jeg var den eneste i rosa. Skilte meg litt ut, men lett å finne.

Så min musikksmak er ganske vid. Glemte å si at Totos "Africa" er vel også en av mine store favoritter.

Hver musikk til sin tid og stemning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar