onsdag 26. mars 2014

Utgått på dato.


Ny lagde nøtteroser.

For en liten stund siden var jeg på Rema 1000. Der sto det en handlevogn med varer som var utgått på dato. Disse nøtterosene var satt ned til 1 krone. Ja, ja tenkte jeg. Hvis det er helt uspiselig så var ikke det så mange pengene bortkastet.  Det skulle kun tilsettes litt vann. Så jeg kjøpte 2 stykker. 
Sprøytepose hadde jeg ikke, men det fikk jeg kjøpt billig i Ullared.
Så i dag tok jeg fram mikseren og blandet i vei. Opp i sprøyteposen, og ut på brett med bakepapir på.
Vips ferdige kaker. Ingen usmak på de, og jeg vet hvordan det smaker. Det tok heller ikke mange minuttene og kun 2 Kr!

Det er ofte varer å få kjøpt som enten har gått ut på dato, eller det går straks ut på dato.
For en stund siden var vi på COOP. Der lå det fersk kylling som skulle gå ut på dato neste dag. Vel, vi hadde tenkt på noe annet til middag, men da ble det stekt kylling den dagen. Fyllte den med urter og sitron etter en oppskrift til Jamie Oliver. Den oppskriften er "bankers". Billig middag den dagen!

At noe er gått ut på dato behøver ikke dermed si at det er helsefarlig eller dårlig.
Det er strenge regler som gjør at det er så kort utløpsdato på forskjellige ting.
Men en skal selfølgelig være forsiktig.

Når det kommer til stykke så er det vel jeg som er gått ut på dato.
For nå har jeg vært veldig fin i hendene en stund, men etter å holdt på med den sprøyteposen og deigen så skjønner jeg at det var smart å pensjonere meg. Er ikke mye tess til jobbing, nei!

Vel, ha en flott dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar