fredag 3. januar 2014



Glede

Glede kan være så mangt. Jeg kjøpte denne Amaryllisen på Rema 1000 i tidlig i Desember. Kun 49kr. Den har vært så snill å gi meg 7 flotte blomster. Først 4 på den første stilken, og så 3 på den neste. Den har stått på kjøkkenbordet og gledet meg hver dag.

Det er viktig å kunne glede seg i hverdagen. Jeg husker en prest sa i et brylupp en gang, at det fantes ikke noen grå hverdag. Det er vi som eventuelt gjør dagen grå. 

Ingen er perfekte og lykkelig hele tiden. Det er bare på TV, i aviser og magasiner. Vi har alle vårt å streve med. Noen dager er bedre enn andre. Men om jeg har en kjiip dag, prøver jeg å tenke at det er mange som har det mye værre.

En stor glede er også å glede andre. Jeg glemmer aldri da jeg fikk min første lønn. Gikk å kjøpte kokosboller til min søster, min mor og far. For en glede!!! Mange ville vel sagt at det ikke er noe særlig, men kokosbollene smakte og de gledet seg på mine vegne for at jeg hadde fått lønn for jobben jeg hadde gjort.

En annen ting er å gi av din tid. Jeg ringte en dag ut til min gamle svigermor og spurte om vi skulle dra ut å handle. Hun trengte ikke noe, men ville gjerne ut på tur. Så jeg tok bilen og vi kjørte avgårde. Det skal ikke stort mere til. 

Glede kan også være å bare ta et glass rødvin og bruke det fineste glasset en har. Føler litt luksus.

Ha en fin dag.

Den største glede du kan ha, det er å gjøre andre glad! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar