tirsdag 7. januar 2014

Mild vinter


Havsøya


Dette er vanligvis et sommerparadis. Ja, det er jo et paradis nå også, men nå er det vinter. Er veldig glad for at det er mildt. Så jeg kjørte en tur ut på Hisøy og tok Havsøyveien helt til kaia. Der kan en se over til Havsøya som er så flott. Om sommeren er det nesten en evig "kø" for å kjøre her med båt. Vi har dratt forbi her mange ganger. Når det er fint vær ligger folk å soler seg på svabergene. Det er bare deilig.

Som sagt så er jeg veldig glad for at det er mildt. Jeg har "sommersertifikat". Ja, jeg liker ikke å kjøre bil om vinteren når det er glatt. Men sertifikatet gjelder selfølgelig hele året. I fjor var jeg en tur til Fredrikstad på vinteren, men jeg skal si jeg sjekka værmeldingene hele tiden. Det nærmet seg 0 grader når jeg nærmet meg Sørlandet på tilbaketuren. Kjente jeg ble stivere og stivere i bilsetet. Var veldig glad når jeg kunne parkere i garasjen. 

For meg er det flott at jeg kan kjøre når jeg vil uten at det skal være glatt. Jeg liker å kjøre bil. Da synger jeg trestemt med meg selv, banner og skjeller ut folk som ikke "kan kjøre" og har det veldig greit. Ingen kan høre meg likevel! Herlig.




Var ikke mange som solte seg i dag nei! Men tiden går fort så før vi vet ordet av det så er sommeren her igjen. Bare rop på Sommern, så kommern! Ha en flott dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar